בלוג

      1. יש מגוון רחב של עקרונות שיש לקחת בחשבון בעת פיתוח מוצר חדש. בעיצוב מוצר חדש אין קיצורי דרך, ותהליך עבודה נכון הוא הכרחי כדי להגיע לתוצר איכותי.

 

 

  1. הגדרה: הצעד הראשון כדי להתחיל תהליך מוצלח של עיצוב מוצר הוא להגדיר היטב את תכולת הפרויקט. עניין זה חשוב ליזם וחשוב מאוד לנו מעצבי המוצר. ככל שנבין טוב יותר מה הדרישות שעל המוצר לעמוד כך התהליך יהיה אפקטיבי ומדויק יותר.
  1. גבולות גזרה: הגדרה של גבולות הגזרה של הפרוייקט כדי שנוכל להביא את הפתרונות הטובים ביותר והרלוונטיים ביותר למשימה. זה יקצר משמעותית את הזמן הנדרש להגעה לתוצאה ויפחית עלויות פיתוח.
  1. גמישות: גם אם יש גבולות גזרה, תהליך העבודה הוא דינאמי. מה שחשוב בתהליך עיצובי של מוצר זה המוצר עצמו. לכן, אנחנו פועלים בתוך הדרישה אבל אף פעם לא מתקבעים, לא לוקחים דברים כמובנים מאליהם וחובתנו לייצר שאלות משלנו שירחיבו את האופק ואת המחשבה. ככה מגיעים לפתרונות יצירתיים.
  1. מחקר: מתחילים במחקר כדי למצות את תהליך העבודה ולהגיע לפתרונות האיכותים ביותר, חייבים לבצע מחקר ראשוני בתחילת כל פרויקט או אפילו בשלבים מוקדמים של גיבוש הצעת המחיר כדי לוודא שהצעתינו היא מבוססת. תמיד יש פערים להשלים, גם עם אנחנו מכירים היטב את התחום, תמיד מגלים חידושים, מתחרים ופתרונות שלא היכרנו.
  1. כמות ואיכות: אין מינימום או מקסימום כמות סקיצות רעיוניות. יש פרוייקטים שניתן להסתפק בשתי סקיצות ויש פרוייקטים שחמש סקיצות יעשו את העבודה יותר טוב. הכל תלוי מה סוג הפרוייקט ומה האתגרים שאיתם מתמודדים. כדי ליעל את התהליך יש לנו כמעצבים אפשרויות להציג סקיצות רעיוניות וקונפיגורטיביות במהירות בעזרת כלים פשוטים כמו רישום ידני או דיגום מהיר, ולהגיע לשלב של סקיצות מפורטות לאחר סינון.
  1. דגמי עבודה: לפעמים נראה שהטכנולוגיה של הדפסת תלת מימד קידמה אותנו לרמות ביצוע שלא היו כמותם בעבר. גוש קצף וסכין יפנית יעזרו להבין את ממדי המוצר ובעזרתם ניתן לבדוק ארגונומיה, מבנה ופתרונות שונים במהירות לפני שמתקדמים יתר על המידה.
  1. תאום ציפיות: באופן פורמלי תהליך העיצוב מתחיל באישור של הצעת מחיר. הצעת המחיר צריכה לגלם בתוכה את תאור הפרוייקט, תאור העבודה, שלבי העבודה, ולו"ז. בנוסף עליה להכיל הגדרה ברורה של אבני דרך לסיום כל שלב ולתשלום. ככל שיהיה ברור מההתחלה, (איך, כמה, ומתי) ככה התהליך יהיה יעיל ומדוייק יותר.
  1. הצוות: צוות העיצוב כולל את הלקוח. השלבים הראשונים של העיצוב הם הקריטים ביותר. הלקוח חייב להיות מעורב כמה שיותר. הוא מבין את המוצר יותר טוב מכל אחד אחר.
  1. הקשבה: כל אחד בין אם הוא מנהל פיתוח בחברה גדולה או יזם מתחיל, מביא איתו לא רק ידע מקצועי אלא שאיפות, מחשבות, פתרונות. הקשבה ומתן מרחב לצד השני יוצר אמון ותקשורת טובה בין הצדדים.
  1. אפקט הפירמידה: יש דרך לבדוק האם התהליך מתקדם בצורה טובה. אני קורא לו "פירמידה". מתחילים ברחב ומתכנסים ככל שהתהליך מתקדם. אם יש התכנסות מפגישה לפגישה או מאבן דרך לשניה, סימן שהתהליך מתקדם בצורה לינארית וטובה.